Oferty 24/7
Bezpłatna dostawa wszystkich produktów
Okazje.info Ocena Kiyoh: 4.2 / 5

Mamy różne regulaminy dla konsumentów i klientów biznesowych. Zobacz odpowiedni regulamin poniżej:

Regulamin dla Konsumentów

Zaktualizowano: 2020-06-01

Niniejszy regulamin ma zastosowanie do korzystania ze strony internetowej: www.vidaxl.pl, obsługiwanej przez vidaXL Europe B.V. (do której odnoszą się późniejsze zwroty "my", "nasze", "nas"). Użytkownik strony akceptuje fakt, że korzystanie z tej witryny oraz transakcje dokonane za jej pośrednictwem, podlegają pod ten regulamin. Zalecamy dokładne przeczytanie regulaminu i wydrukowanie go sobie na przyszłość. Poprzez przeglądanie, użytkowanie, rejestrację i zawieranie transakcji na naszej stronie internetowej użytkownik potwierdza, że zapoznał się i akceptuje niniejszy regulamin. W innym przypadku nie należy korzystać z tej strony internetowej.

Podczas składania zamówienia na naszej stronie internetowej użytkownik będzie zobowiązany do podania swoich danych osobowych, tj. imienia i nazwiska, adresu, kodu pocztowego, obecnego adresu zamieszkania oraz adresu e-mail. Dane użytkownika będą wykorzystywane zgodnie z naszą polityką prywatności. Akceptując niniejszy regulamin, użytkownik potwierdza również, że zapoznał się i akceptuje naszą politykę prywatności.

Spis:

Art 1 – Dostępność usługi

Art 2 – Informacja o nas

Art 3 – Zmiany w witrynie

Art 4 – Proces zamówienia

Art 5 – Potwierdzenie zamówienia

Art 6 – Płatność

Art 7 – Bezpieczeństwo Art 8 – Dostawa

Art 9 – Dokładność treści

Art 10 – Zwroty, rezygnacja i wymiana

Art 11 – Zwroty kosztów

Art 12 – Gwarancja

Art 13 – Procedura składania skarg

Art 14 – Przegląd praw

Art 15 – Odpowiedzialność

Art 16 – Inne ważne terminy

Art 17 – Skontaktuj się z nami

Art 1 – Dostępność usługi

Składając zamówienie za pośrednictwem naszej strony internetowej użytkownik potwierdza, że jest uprawniony do zawierania umów wiążących oraz że ma ukończone 18 lat.

Art 2 – Informacja o nas

Obsługiwane przez: vidaXL Europe B.V.

Nazwa: vidaXL.pl

Adres biura: 

Mary Kingsleystraat 1

5928 SK Venlo

Holandia

Adres e-mail: webservice@vidaXL.pl

NIP: 09188362

VAT PL5263139666

Art 3 – Zmiany w witrynie

VidaXL zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie od czasu do czasu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie w momencie zamieszczenia ich na naszej stronie internetowej i będą miały zastosowanie do wszystkich zamówień na zakup produktów, począwszy od tej daty. Obowiązkiem użytkownika jako gościa tej strony jest przeczytanie warunków przed skorzystaniem. Wszelkie odstępstwa od tych warunków mogą być rozpatrywane tylko wtedy, gdy zostały napisane i podpisane przez naszego autoryzowanego przedstawiciela. W tym przypadku inne przepisy niniejszego regulaminu pozostają nienaruszone.

Art 4 – Proces zamówienia

Zalecamy zapoznanie się z instrukcją „Jak złożyć zamówienie”. Wszystkie zamówienia złożone za pośrednictwem strony internetowej www.vidaXL.pl podlegają akceptacji naszych warunków (patrz punkt 1.2).

W momencie składania zamówienia użytkownik zostanie poproszony o zaznaczenie pola w którym potwierdza , że przeczytał, zrozumiał i zgadza się z treścią niniejszych warunków. Warunki w chwili złożenia zamówienia obowiązują cały czas chyba, że użytkownik zgodzi się na nowszą, uaktualnioną wersję.

Użytkownik składając zamówienie na naszej stronie musi się zarejestrować – podać login oraz hasło. Informacje, które podasz muszą być kompletne i dokładne. Użytkownik jest odpowiedzialny za zachowanie poufności w momencie logowania. VidaXL nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty, które moga być wynikiem błędu użytkownika. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących szczegółów Twojego logowania lub stałeś się świadkiem nadużyć prosimy o kontakt.

Art 5 – Potwierdzenie zamówienia

Po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem wygenerowaną przez nasz system. Nie oznacza to, że zamówienie zostało przyjęte. Zamówienie stanowi dla nas ofertę dla zakupu produktu. Wszystkie zamówienia podlegają akceptacji przez nas poprzez wysłanie wiadomości e-mail, która jest podstawą przyjęcia zamówienia. Umowa między stronami zostanie utworzona w momencie, gdy wyślemy produkt do Ciebie. Do tego czasu możemy podwiadomić Cię, że nie akceptujemy zlecenia, lub możemy je anulować. Wszystkie produkty, które można zamówić za pośrednictwem naszej strony internetowej są naszą własnością do czasu otrzymania płatności za całość zamówienia.

Art 6 – Płatność

Płatności można dokonać za pomocą dowolnej metody wymienionej w sekcji metod płatności. Możemy przyjąć Twoją płatność w momencie złożenia zamówienia. Po sprawdzeniu Twojej karty płatniczej lub szczegółów konta PayPal oraz zatowarowania jesteśmy w stanie wysłać produkt w bardzo krótkim czasie.

Aby upewnić się, że konto PayPal, karta kredytowa lub debetowa nie jest używana bez Twojej zgody będziemy weryfikować informacje podane w trakcie składania zamówienia (nazwa, adres oraz inne dane osobowe przekazywane przez Ciebie) z odpowiednich baz danych firm trzecich. Zgadzając się na niniejsze warunki zewzwalasz na możliwość przeprowadzenia tego rodzaju kontroli. Informacje te są wykorzystywane jedynie w celu sprawdzenia tożsamości. Wszystkie podane przez Ciebie informacje będą traktowane zgodnie z naszą polityką prywatności i ustawą o ochronie danych osobowych z 1998 roku.

Art 7 – Bezpieczeństwo

Po dotarciu do etapu płatności za zamówienie, tryb bezpieczeństwa zostanie aktywowany automatycznie. W prawym dolnym rogu okna przeglądarki pojawi się kłódka informująca o tym, że wszystkie Twoje dane są szyfrowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Aby dokonać płatości za pomocą karty kredytowej lub debetowej poprosimy Cię o podanie danych karty. Jest to wymagane w przypadku każdorazowej płatności. Będziemy kontaktować się z Tobą jedynie w przypadku płatności na naszej stronie internetowej. Jeśli otrzymasz e-mail z prośbą o podanie szczegółów karty prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta.

Dokładamy wszelkich starań aby ta strona internetowa była wolna od wirusów i innych szkodliwych treści, które mogą spowodować uszkodzenie komputera, lecz nie odpowiadamy za jakiekolwiek straty poniesione z tego tytułu. Twoim obowiązkiem jest zapewnienie odpowiedniej ochrony swojego komputera (program anywirusowy) aby używać strony bezpiecznie. Wyłączając prawo stosowane nie odpowiadamy za straty lub zniszczenia poniesione przez Użytkownika w wyniku działań wirusów lub innych szkodliwych materiałów podczas używania naszej strony.

Art 8 – Dostawa

Dostawa produktów zamówionych w sklepie internetowym www.vidaXL.pl jest bezpłatna.

Terminy dostawy różnią się w zależności od adresu dostawy oraz rodzaju produktu, który chcesz otrzymać. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz informacje o wysyłce.

Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie przesyłki dotarły do klienta na czas. Jednakże z przyczyn niezależnych od nas czas wysyłki może ulec zmianie. Nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia lub niedostarczenie produktów w ustalonym wcześniej terminie spowodowane przez okoliczności, które nie leżą w naszej kontroli.

Jeśli nikt nie jest w stanie odebrać Twojego zamówienia pod adresem, który wskazałeś istnieje możliwość pozostawienia przesyłki pod innym adresem w Twojej okolicy o czym zostaniesz poinformowany. W innym przypadku przesyłka trafi do magazynu przewoźnika a Ty zostaniesz poinformowany odnośnie odbioru przesyłki. Ryzyko uszkodzenia lub zaginięcia produktu (w przypadku uiszczenia całości zapłaty) leży po naszej stronie do momentu pierwszej próby dostarczenia. Refundacje wysyłki mogą być dokonywane wyłącznie w zgodzie z obowiązującym Prawem Ochrony Konsumenta.

Art 9 – Dokładność treści

Z wyjątkiem przypadków określonych poniżej cena jest określana jako cena, która została wyświetlona w momencie otrzymania Twojego zamówienia przez nas. Staramy się, aby wszystkie ceny były na naszej stronie dokładne, lecz błędy czasem są nieuniknione. Jeśli zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości z tym związane skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak tylko będzie to możliwe w celu uaktualnienia lub anulowania zamówienia. Jeśli nie uda nam się z Tobą skontaktować, zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Jeśli w tym wypadku wpłata została dokonana – zwrócimy Ci ją. Wszystkie ceny wyświetlane są w PLN i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów przesyłki.

Wszystkie wielkości, rozmiary i pomiary są przybliżone. Staramy się wyświetlać je tak dokładnie, jak to możliwe, ale nie możemy zagwarantować, że są absolutnie poprawne. Dokładamy wszelkich starań, aby wyświetlać zdjęcia produktów jak najbardziej zbliżonych ich rzeczywistemu wyglądowi.

Art 10 – Zwroty, rezygnacja i wymiana

W sprawie zwrotu Twojego zamówienia polecamy odnieść się do działu Informacje o zwrotach. Zgodnie z Prawem Ochrony Konsumenta masz prawo anulować swoje zamówienie w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania produktu. W tym przypadku otrzymasz zwrot wszystkich poniesionych kosztów zgodnie z określającymi to przepisami. Dla Twojej wygody oferujemy także dodatkowy czas na zwrot wynoszący 30 dni od momentu otrzymania produktu. Jeśli chcesz anulować zamówienie musisz poinformować nas pisemnie, e-mailem. Zorganizujemy wtedy darmowy odbiór produktu zapakowanego w pierwotne opakowanie. W momencie zakupu masz prawny obowiązek zadbania, aby w przypadku zwrotu produkt wrócił do nas w nienaruszonym stanie. W innym przypadku zastrzegamy sobie prawo do wyciągnięcia konsekwencji.

Warunki te nie mają wpływu na Twoje inne prawa konsumenckie i nie mają na celu ich zastąpienia. Aby uzyskać więcej informacji na temat Twoich praw jako konsumenta będącego pod ochroną przepisów dotyczących sprzedaży na odległość, należy skontaktować się z lokalnymi organami władzy lub centrum konsumenckim.

W rzadkich przypadkach jest możliwa zmiana specyfikacji produktu. W takim przypadku skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe w celu zaproponowania alternatywnego produktu. Jeśli nie będziesz zadowolony z tego rozwiązania skontaktuj się z biurem obsługi klienta w celu zorganizowania odbioru oraz przeprowadzenia zwrotu.

Jeśli uważasz, że otrzymałeś uszkodzony lub nieprawidłowy produkt należy poinformować biuro obsługi klienta. Prosimy nie odsyłać produktów w pierwszej kolejności, a skontaktowanie się z nami w celu omówienia odpowiedniego rozwiązania. Może ono zawierać naprawę, wymianę części, wymianę całego produktu lub zwrot. W przypadku zwrotu otrzymasz całość poniesionych kosztów uszkodzonego produktu.

Art 11 – Zwroty kosztów

Jeśli anulujesz zamówienie zgodnie z zasadami opisanymi w art.10 zwrócimy Ci pieniądze zaraz po otrzymaniu produktu. Zwrot kosztów nastąpi na konto karty lub konta PayPal, który został użyty podczas płacenia za zamówienie i jak wspomniano powyżej z zastrzeżeniem przepisów ustanowionych dla towarów uszkodzonych lub towarów objętych gwarancją zwrotu.

Art 12 – Gwarancja

Gwarantujemy, iż wszystkie produkty zakupione od nas, przez naszą stronę internetową, są objęte umową sprzedaży przez okres 2 lat od daty dostarczenia produktu, zgodnie z prawem Unii Europejskiej, lecz prawa narodowe mogą gwarantować dodatkowe przywileje. Stosowanie się do umowy sprzedaży oznacza, że produkt jest zgodny z opisem umieszczonym na naszej stronie, przeznaczony do celów, do których przeznaczone są inne produkty tego typu a jego jakość i wydajność są standardowe, porównywalne do innych produktów tego samego typu, jakich można oczekiwać. Gwarancja pokrywa również uszkodzenia, które mogły powstać w czasie transportu.

W przypadku braku zgodności z opisem, klient ma prawo domagać się uzyskania takiej zgodności, bezpłatnie przez naprawę bądź wymianę, lub jeśli nie jest to możliwe przez zwrot lub odpowiedni upust. Jeśli zakupiony produkt jest uszkodzony prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą obsługą klienta. 

Prawna gwarancja nie wpływa i nie oddziałuje na inne prawa konsumenta, oparte na przepisach prawa danego kraju. 

Prawa konsumenta w granicach gwarancji stają się nieważne, jeśli jakakolwiek z części produktu została zmieniona, przez jednostkę inną niż producent lub autoryzowana jednostka serwisowa.  

Artykuł 13 – Kody rabatowe

Przedsiębiorca posiada wdrożoną procedurę reklamacyjną, o której klienci są odpowiednio poinformowani, oraz na podstawie której rozpatrywane są skargi i zażalenia.

Reklamacje odnośnie do wykonania usługi, zawartej w umowie, należy opisać w sposób kompletny i jasny. W możliwe najszybszym czasie od momentu rozpoznania wady lub naruszenia.

Na wniesione skargi, przedsiębiorca zobligowany jest odpowiedzieć w ciągu 14 dni od daty otrzymania. Jeśli reklamacja jest złożona, a jej rozpatrzenie wymaga większych nakładów czasowych, klient zostanie poinformowany o rozpoczęciu procesu weryfikacji. Klient powinien dać przedsiębiorcy co najmniej 4 tygodnie, na rozpatrzenie i rozstrzygnięcie sprawy. Jednocześnie przedsiębiorca powinien znaleźć rozwiązanie przy współpracy z podmiotem wnoszącym. Jeżeli sprawa nie zostanie rozstrzygnięta w założonym okresie, pojawia się spór, który kwalifikuje się do rozstrzygnięcia.

Jeżeli jesteś niezadowolony ze sposobu rozpatyrwania skarg możesz skontaktować się z Komisją Rozstrzygania Sporów za pośrednictwem Europejskiej Platformy ODR. (http://ec.europa.eu/consumers/odr)

Artykuł 14 – Kody rabatowe

Każdy kupon rabatowy może zostać wykorzystany przez klienta tylko raz (jeżeli nie wskazano inaczej). Aby w pełni skorzystać ze zniżki należy spełnić określone (w newsletterze) warunki: minimalną kwotę zakupu, określone prudukty, ilość , datę zakończenia itd.  W sytuacji gdy kod nie działa prosimy o kontakt mailowy z naszym centrum obsługi klienta pod adresem:

webservice@vidaXL.pl

Przed sfinalizowaniem zamówienia prosimy o upewnienie się, iż kupon zniżkowy jest ważny. Finalizacja transakcji oznacza, że klient zgadza się na dokonanie wpłaty i nie może ubiegać się o zwrot kosztów nieaktualnego kuponu. Klient nie może żądać zwrotu należności jeśli cała procedura nie została przeprowadzona poprawnie.

Kody zniżkowe nie łączą się z innymi promocjami lub zniżkami. Nie można ich również zastosować przy płatnościach za produkty kupione na aukcjach. Warunki użytkowania, ważność i wartość kodów może zostać zmieniona bez uprzedniego zawiadomienia.

Art 15 – Przegląd praw

Zgadzając sie na warunki regulaminu Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelkie prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej są dostepne tylko dla użytku osobistego i pozostają naszą własnością przez cały czas.

Użytkownik ma prawo do pobrania lub skopiowania materiałów jako wsparcie dla użytku osobistego do użytku na naszej stronie. Kopiowanie, reprodukowanie, publikowanie, rozpowszechnianie lub wyświetlanie treści lub materiałów prezentowanych na naszej stronie internetowej do jakichkolwiek innych zastosowań jest niezgodne z prawem i jest zabronione przez prawo. 

Treści i inne materiały na naszej stronie internetowej są dostępne tylko dla użytku osobistego i nie mogą być kopiowane lub wykorzystywane chyba, że wyrazimy na to zgodę na warunkach zatwierdzonych pisemnie.

Art 16 – Odpowiedzialność

Temat do pozostałej części tej sekcji to odpowiedzialność. Jeśli użytkownik nie przestrzega warunków niniejszego regulaminu VidaXL będzie odpowiedziala jedynie za cenę produktu. Nie ponosimy odpowiedzialności za straty, które wynikają z nieprzestrzegania warunków regulaminu, które należą do następuących kategorii: utrata dochodów lub przychodów, bankructwo, utrata zysków, utrata przewidywanych oszczędności, utrata danych, utrata renomy lub reputacji oraz specjalne lub pośrednie straty działające na szkodę firmy.

Dokładamy wszelkich starań, aby nasza strona spełniała wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa tym samym zastrzegamy sobie, iż nie możemy być pociągnięci do odpowiedzialności za nieautoryzowany dostęp do informacji przekazywanych za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Jeśli którykolwiek z tych warunków lub jakichkolwiek postanowień umowy są określane przez właściwe władze za nieważne , niezgodne z prawem lub niewykonalne w jakimkolwiek stopniu, taki termin, warunek lub postanowienie zostanie w tym zakresie oddzielony od pozostałych warunków i postanowień, które będą nadal obowiązywać w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo.

Art 17 – Inne ważne terminy

Wszystkie umowy zawierane są w języku polskim. Wszystkie sprawy, które mogą wyniknąć w przyszłości będą podlegać prawu polskiemu oraz jurysdykcji sądów polskich.

Niniejszy regulamin stanowi całość porozumienia pomiędzy nami i zastepuje wszystkie dyskusje, korespondencje i negocjacje odnośnie tematu sprawy.

Zgadzamy się, że żadna ze stron nie rości żadnych czynności prawnych w odniesieniu do jakiejkolwiek reprezentacji lub gwarancji (przez niedopatrzenie lub niedbastwo), która nie jest określona w niniejszym Regulaminie.

Żadna osoba poza stroną niniejszej umowy nie ma prawa do egzekwowania jakiegokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu.

Art 18 – Skontaktuj się z nami

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące lub związane z niniejszym Regulaminem lub stroną internetową prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta.

Pobierz Regulamin VidaXL

 

Regulamin dla Klientów Biznesowych

Last updated: 2020-06-01

Content:

Article 1 - Definitions

Article 2 – Identity of the entrepreneur

Article 3 – Applicability

Article 4 – The offer

Article 5 – The contract

Article 6 - Pricing

Article 7 – Performance of the contract and additional guarantee

Article 8 – Delivery and execution

Article 9 – Extended transactions: duration, termination and extension

Article 10 - Payment

Article 11 – Liability

Article 12 – Retention of title

Article 13 – Complaints Procedure

Article 14 – Disputes

 

Article 1 - Definitions

Throughout these terms and conditions, the following terms and definitions will be used:

1. Day: calendar day;

2. Digital content: data that is produced or delivered in digital form;

3. Long-term contract: a contract that provides for the regular delivery of items, services, and/or digital content during a specific period;

4. Durable medium: any tool - including email - that enables the customer or entrepreneur to store information that is personally addressed to them in a way that enables future consultation or use during a period that is attuned to the aim for which the information is intended, and enables the unaltered reproduction of the stored information;

5. Customer: the natural or legal person which is acting as a professional and/or for a company;

6. Entrepreneur: the natural or legal person that offers products, (access to) digital content, and/or services to customers at a distance;

7. Distance contract: a contract that is entered into between the entrepreneur and the customer in the context of an organised system for sales of products at a distance, digital content, and/or services whereby, until the contract is entered, exclusive or partial use is made of one or more techniques for communication at a distance;

8. Written: in these terms and conditions, “written" includes communication via email and fax if the identity of the sender and the integrity of the email are sufficiently certain;

9. Technique to communicate at a distance: a resource that can be used for entering into a contract without the customer and the entrepreneur having to come together at the same time in the same space;

10. Website: the entrepreneur’s web shop on which goods and services are offered which can be bought by customers;

11. Platform: the external environment on which entrepreneurs can offer goods and services which can be bought by customers.

Article 2 – Identity of the entrepreneur

The private limited liability company vidaXL Europe B.V., Mary Kingsleystraat 1, 5928 SK Venlo, The Netherlands. Operating in the Netherlands under the VAT number: PL5263139666, trading under the Chamber of Commerce number 09188362.

Article 3 - Applicability

1. These terms and conditions are applicable to every offer of the entrepreneur and every distance contract between the entrepreneur and the customer.

2. If the customer includes provisions or conditions that deviate from or do not appear in the general terms and conditions in their assignment, then provisions or conditions will only be applicable to the entrepreneur in the case they are accepted expressly in written form.

3. The text of these terms and conditions will be made available to the customer before the distance contract is entered. If this is not reasonably possible, the entrepreneur will state, before the distance contract is entered, the way the terms and conditions can be consulted at the entrepreneur and that they can be sent as soon as possible, free of charge, at the customer's request.

4. If the distance contract is concluded electronically, it may be that, contrary to the previous paragraph and before the distance contract is entered, the text of these terms and conditions can be made available to the customer by electronic means in such a way that it can be stored by the customer in a simple manner on a durable data carrier. If this is not reasonably possible then, before the distance contract is entered, it will be stated where the terms and conditions can be consulted by electronic means and that they will be sent electronically or in another way, free of charge, at the customer's request.

5. If and insofar as one of the provisions of these general terms and conditions is null or void, the concerning provision must be read in the way of the legally permitted provision that is closest in content to the intentions of the parties, as it appears from the null or void provision, while the remaining provisions remain fully in effect.

6. If, in addition to these terms and conditions, specific conditions of an external platform on which products and services are being offered by the entrepreneur apply, the customer can, in the event of conflicting conditions, always invoke the applicable condition that is most favourable to them, but only if the Terms & Conditions are non-derogable.

Article 4 – The offer

1. If an offer is subject to a limited duration or subject to conditions, this will be explicitly stated in the offer.

2. The offer will include a full and detailed description of the offered products, digital content, and/or services.

3. The content of the website as well as its offer have been composed with the greatest care. However, the entrepreneur cannot guarantee that all information on the website is always correct and complete. Because of this, all prices, the offer and other information on the website and in other materials from the entrepreneur are subject to obvious programming and typing errors.

Article 5 - The contract

1. The contract shall come into force at the time the customer accepts the offer and complies with the corresponding conditions.

2. If the customer has accepted the offer by electronic means, the entrepreneur will immediately confirm by electronic means the receipt of the acceptance of the offer. If the receipt of acceptance of the offer has not been confirmed by the entrepreneur, the customer can terminate the contract.

3. After the customer accepts the offer, the entrepreneur reserves the right to cancel the offer within 3 working days of acceptance. The entrepreneur will notify the customer immediately of such cancellations.

4. If the contract is concluded electronically, the entrepreneur will take appropriate technical and organizational measures to secure the electronic transfer of data and will ensure a secure web environment. If the customer can pay electronically, the entrepreneur will observe appropriate security measures to this end.

5. If, after the contract is accepted, it turns out the client has provided any incorrect details, the entrepreneur has the right to fulfil its obligations only after receiving the correct details.

6. The entrepreneur can, within the statutory provisions, investigate whether the customer can fulfil their payment obligations, as well as investigate all the facts and factors that are of importance for entering into the distance contract responsibly. If, based on this investigation, the entrepreneur has solid grounds for not entering into the contract, they are entitled to refuse an order or application, stating reasons, or to attach special conditions to the implementation. If the entrepreneur, based on the investigation, declines the request or attaches special conditions to it, the customer will be informed of this no later than 3 days after concluding the contract.

Article 6 - Pricing

1. All prices mentioned on the website of and in other materials from the entrepreneur, are including VAT (unless stated otherwise) and unless stated differently on the website, are including other applicable charges.

2. Contrary to the previous paragraph, the entrepreneur can offer products or services, whose prices are linked to fluctuations on the financial market over which the entrepreneur has no influence, at variable prices. This linkage to fluctuations and the fact that any stated prices are target prices will be stated in the offer.

3. The entrepreneur can change prices 2 weeks after conclusion of the contract. Customers that do not agree with the change have the authority to terminate the contract without being charged for this by the entrepreneur.

4. Additional charges, such as delivery fees and payment fees, will be mentioned on the website and will at least be shown during the order process.

Article 7 – Performance of the contract and additional guarantee

1. The entrepreneur guarantees that the delivered products and services comply with the contract, on the understanding that minor deviations accepted in the sector regarding specified sizes, weights, quantities, discolorations and slight mutual colour deviations, etc., do not count as shortcomings on the part of the entrepreneur.

2. The customer must examine the goods delivered at the time of delivery and the customer must check whether the delivered goods meet the contract stipulations. This includes:

- whether the correct goods have been delivered;

- whether the delivered goods correspond in terms of quantity and number with what has been agreed;

- whether the delivered goods meet the requirements that may be set for normal use and/or commercial purposes.

In case of visible defects or shortcomings, the customer must report these to the entrepreneur within 14 days after delivery. In case non-visible defects or shortcomings are found, the customer must report these to the entrepreneur within 14 days at the latest after he could reasonably have discovered these. If the customer does not do this, he is no longer entitled to any form of repair, replacement, compensation and/or refund in respect of these defects.

3. If the entrepreneur considers a complaint to be justified, the relevant products will be repaired, replaced or (partially) reimbursed after consultation with the customer. The entrepreneur can thereby redirect the customer to a manufacturer or supplier.

Article 8 – Delivery and execution

1. In compliance with that which is stated in this respect in article 3 of these terms and conditions, the entrepreneur will carry out accepted orders with appropriate rapidity.

2. The entrepreneur is entitled to engage third parties if required to perform the duties under the contract.

3. The specified delivery times must be interpreted as a duty of reasonable effort and are deemed to have been approximated. The entrepreneur is free to choose the carrier. Except in the event of intent or deliberate recklessness on the part of the seller, exceeding of the delivery time shall never entitle the customer to any form of compensation.

4. The entrepreneur reserves the right to deliver sold products in parts.

5. The risk of damage to and/or loss of products rests with the entrepreneur until the time of delivery to the customer, unless expressly agreed otherwise. If the customer agrees to pick up the products, the risk is transferred when the products are handed over.

6. If the customer, or a third party designated by them, is not present at the delivery address on the agreed time to receive the products, the entrepreneur has the right to take back the products. In consultation with the customer, the entrepreneur might, at additional costs, offer the products to the customer at a different time and/or day. If delivery proves to be impossible, the payment obligation will not be cancelled and any additional costs, including the return costs, will be charged to the customer. 

Article 9 – Extended transactions: duration, termination, and extension

Termination:

1. The customer can always terminate a contract that is entered for an indefinite period and is for the regular delivery of products, digital content or services in accordance with the termination rules agreed to and a period of notice of no more than two months.

2. The customer can always terminate a contract that is entered for a definite period and is for the regular delivery of products (including electricity), digital content or services at the end of the definite period with the observance of the termination regulations agreed for this purpose and a period of notice of a maximum of two months.

3. The customer can terminate the contracts stated in the foregoing paragraphs in writing.

Extension:

4. A contract that is entered for a set period and is for the regular delivery of products (including electricity), digital content or services will be automatically extended for the same definite period.

5. The mentioned periods of notice also apply for terminations by the entrepreneur

Article 10 - Payment

1. The customer has the duty to pay the entrepreneur with the during the order process and on the website mentioned payment methods. The entrepreneur is free to offer various payment methods which can change from time to time. Insofar as not otherwise determined, the customer is obligated to pay within 14 days of delivery.

2. If the customer does not fulfil their payment obligation(s) in a timely manner, they are immediately liable by law, without a notice of default being required. The entrepreneur is entitled to increase the amount payable by statutory interest rate and the entrepreneur is entitled to charge the extrajudicial collection costs incurred by them to the customer.

Article 11- Retention of title

1. Delivered goods remain the ownership of the entrepreneur until the customer pays the payable amount in full.

Article 12- Liability

1. Subject to intention or gross negligence, the total liability of the entrepreneur towards the customer due to imputable failure in the performance of the contract is limited to compensation to a maximum of the amount stipulated for that contract (including VAT). In case of a long-term contract, then said liability is limited to a reimbursement of the amount that the customer owed to the entrepreneur in the 3 months preceding the event causing the damage.

2. The entrepreneur shall not be liable towards the customer for indirect damage, including, but not limited to, consequential damage, loss of profit, missed savings, loss of data or damage due to business interruption.

3. The customer indemnifies the entrepreneur against any claims in respect of third parties, except in the event of intent or deliberate recklessness on the part of the entrepreneur or a statutory director of the entrepreneur.

4. The preceding paragraphs shall not apply to damage suffered by the customer caused by reselling faulty products purchased from the entrepreneur, in case the clients of the customer commit to legal action against them.

5. Unless performance of the contract is permanently impossible, the liability of an entrepreneur due to an attributable failure to fulfil an obligation from the contract shall only arise if the customer informs the entrepreneur forthwith, in writing, with a reasonable deadline for remedying the failure, and the entrepreneur continues to be in default in the fulfilment of its obligation after that term. The notice of default must contain an as complete and as detailed a description as possible of the shortcoming, so that the entrepreneur is given the opportunity to respond adequately.

6. A condition for any right to compensation is that the customer always reports the damage to the entrepreneur in writing as soon as possible, but no later than 14 days after it arises. Damage that has not been brought to the attention of the entrepreneur within that period is not eligible for compensation, unless the customer can demonstrate that he could not have reported the damage earlier.

7. In the event of force majeure, the entrepreneur shall not be obliged to compensate for any damage to the customer.

Article 13 – Complaints procedure

1. The entrepreneur has a sufficiently publicised complaints procedure and will deal with the complaint in compliance with this complaints procedure.

2. Complaints concerning the performance of the contract must be submitted to the entrepreneur, fully and clearly described, within a reasonable period after the customer has ascertained the defects.

3. Complaints submitted to the entrepreneur will be replied to within a period of 14 days calculated from the date of receipt. If a complaint requires a foreseeably longer processing time, the entrepreneur will reply within the period of 14 days with a confirmation of receipt and an indication of when the customer can expect a more extensive reply.

Article 14 - Disputes

1. Contracts between the entrepreneur and the customer to which these terms and conditions apply are exclusively governed by the laws of the Netherlands.

2. Any disputes that might arise from the contract and cannot be settled amicably, may exclusively be submitted to the court of Oost-Brabant, location ‘s-Hertogenbosch. This is subject to the extent that mandatory rules of jurisdiction limit this choice. The entrepreneur and customer may settle their disputes by means of binding advice or arbitration.

 

Regulamin korzystania ze strony internetowej vidaXL

Wersja: 2020-06-01

Spis treści

Artykuł 1 - Definicje 

Artykuł 2 – Stosowanie 

Artykuł 3 – Konto klienta 

Artykuł 4 – Regulamin korzystania ze strony 

Artykuł 5 – Zamówienia 

Artykuł 6 – Aukcje 

Artykuł 7 – Komentarze 

Artykuł 8 – Zamknięcie konta i funkcji strony internetowej 

Artykuł 9 – Polityka prywatności i dane osobowe 

Artykuł 10 –Własność intelektualna i dane jednostek zewnętrznych 

Artykuł 11 - Odpowiedzialność 

Artykuł 12 – Postanowienia końcowe 

Artykuł 1 - Definicje

  • Konto: konto, które musi być założone przez Użytkownika, umożliwiające składanie zamówień, uczestnictwo w aukcjach i pozostawienie komentarza. 
  • Sprzedawca/-y Zewnętrzny/-i: jednostka zewnętrzna, która oferuje produkty użytkownikom za pośrednictwem strony internetowej. 
  • Użytkownik: każda osoba odwiedzająca stronę internetową. 
  • Regulamin: niniejszy regulamin korzystania ze strony internetowej vidaXL. 
  • Komentarz: opinia, która może zostać pozostawiona przez Użytkownika vidaXL, strony internetowej i/lub sprzedawcę/-ców zewnętrznego/-ych.
  • Aukcje: aukcje przeprowadzane przez vidaXL na stronie internetowej. 
  • vidaXL: vidaXL Marketplace Europe B.V z siedzibą w (5928 SK) Venlo at Mary Kingsleystraat 1.
  • Strona internetowa: strona założona na URL vidaxl.nl oraz każda inna strona, URL lub aplikacja poświęcona vidaXL.

Artykuł 2 - Stosowanie

  1. Niniejszy regulamin dotyczy każdego użycia Strony Internetowej, w tym użytkowanie Konta.
  2. vidaXL zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie. Zmieniony Regulamin będzie obowiązywać bezzwłocznie po jego zamieszczeniu na Stronie Internetowej. W związku z tym zaleca się regularne sprawdzanie Regulaminu.

Artykuł 3 – Konto klienta

  1. Aby złożyć zamówienie, uczestniczyć w Aukcji lub pozostawić komentarz, niezbędne jest założenie Konta. Użytkownik może utworzyć konto poprzez wprowadzenie wymaganych informacji do formularza online na Stronie Internetowej. Formularz ten można znaleźć w zakładce: „Nowy klient”.
  2. Aby utworzyć Konto, Użytkownik musi:
    1. mieć ukończone 18 lat w momencie zakładania konta; 
    2. posiadać poprawny adres e-mail;
  3. Po utworzeniu Konta, Użytkownik otrzyma potwierdzenie drogą e-mail. Jak tylko Konto zostanie aktywowane, Użytkownik może zalogować się na nie przy użyciu swojego adresu e-mail oraz wybranego przez niego/nią hasła.
  4. Dany adres e-mail może być użyty tylko raz do utworzenia Konta. Konto jest ściśle osobiste, nie ulega przekazaniu i skojarzone z Użytkownikiem, który utworzył Konto.
  5. Użytkownik musi zapewnić, że przekazane informacje dotyczące Konta i przyszłej komunikacji z vidaXL są poprawne, kompletne i aktualne. Zmiany w danych osobowych mogą zostać dokonane przez Użytkownika po zalogowaniu się na jego/jej Koncie i wprowadzenie na nim zmian.
  6. Użytkownik musi zachować hasło w tajemnicy oraz podjąć odpowiednie środki zapobiegające osobom trzecim wejście w posiadanie i użycie hasła i/lub Konta.
  7. Użytkownik jest zobowiązany do bezzwłocznego powiadomienia vidaXL w przypadku utraty, kradzieży lub (podejrzewanego) nieautoryzowanego użycia hasła i/lub Konta przez osoby trzecie. Do czasu otrzymania takiego powiadomienia przez vidaXL, Użytkownik jest odpowiedzialny za wszelkie szkody wynikające z nadużycia hasła i/lub Konta.
  8. Jeżeli vidaXL stwierdza lub podejrzewa nieautoryzowanie użycie lub możliwość użycia Konta Użytkownika przez osoby trzecie, firma zastrzega sobie prawo do natychmiastowej blokady podejrzanego Konta i naprawy wszelkich szkód, które może ponieść w takim przypadku ze strony Użytkownika, bez ponoszenia odpowiedzialności przez vidaXL za szkody poniesione przez Użytkownika.

Artykuł 4 – Korzystanie ze Strony Internetowej

  1. Użytkownik poświadcza, że informacje przez niego/nią dostarczone są poprawne, kompletne i rzetelne. vidaXL zastrzega sobie prawo do sprawdzenia poprawności podanych informacji oraz do usunięcia informacji Użytkownika w przypadku stwierdzenia ich niepoprawności lub braku możliwości weryfikacji ich poprawności.
  2. Użytkownikowi nie wolno: 
  • zakłócać działania Strony Internetowej lub używać oprogramowania, które zakłóca działania Strony; 
  • wprowadzać działań lub pozwalać na działania, które podejrzewa o ograniczenie korzystania przez innych użytkowników lub negatywnie wpływają na użycie Strony Internetowej;
  • podawać się za innego Użytkownika.

3. Użytkownikowi nie wolno kopiować ani udostępniać (poprzez hiperłącze lub inny sposób) Strony Internetowej ani żadnej jej części bez pisemnej zgody od vidaXL.

Artykuł 5 – Zamówienia

  1. Regulamin vidaXL oraz Zasady dokonywania zwrotu vidaXL stosuje się do wszystkich zamówień od vidaXL złożonych przez Stronę Internetową. Użytkownik akceptuje Regulamin oraz Zasady dokonywania zwrotu podczas zakładania Konta.
  2. Dla zamówień od Sprzedawców Zewnętrznych przez Stronę Internetową, może mieć zastosowanie Regulamin oraz Zasady dokonywania zwrotu Sprzedawcy/-ów Zewnętrznego/-ych. Można je odnaleźć na stronie Sprzedawcy Zewnętrznego. Jeżeli Sprzedawca Zewnętrzny nie posiada odrębnego Regulaminu i/lub Zasad dokonywania zwrotu, przy umowach kupna zawartych pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawca Zewnętrznym stosuje się Regulamin oraz Zasady dokonywania zwrotu vidaXL

Artykuł 6 - Aukcje

  1. Regulamin Aukcji vidaXL ma zastosowanie przy uczestniczeniu w Aukcjach przeprowadzanych przez vidaXL na Stronie Internetowej. Użytkownik akceptuje Regulamin Aukcji podczas zakładania Konta lub najpóźniej w momencie brania udziału w Aukcji po raz pierwszy.
  2. Użytkownikowi nie wolno w żaden sposób niewłaściwie lub nieuczciwie wpływać na licytację.

Artykuł 7 - Komentarze

  1. Po dokonaniu zakupu przez Stronę Internetową, Użytkownik może zostać poproszony w imieniu vidaXL o ocenę vidaXl, Strony Internetowej i/lub Sprzedawcy Zewnętrznego poprzez pozostawienie Komentarza. vidaXL zastrzega sobie prawo – ale nie obowiązek – do umieszczenia Komentarza na Stronie Internetowej lub w inny sposób wraz z imieniem, miejscem zamieszkania i datą komentarza, zgodnie z informacjami podanymi przez Użytkownika.
  2. W przypadku, gdy Komentarze są gromadzone przez jednostkę zewnętrzną w imieniu vidaXL, stosuje się Regulamin oraz regulamin korzystania z jednostki zewnętrznej, o której mowa, w odniesieniu do Komentarzy.
  3. vidaXL zastrzega sobie prawo do niepublikowania Komentarza lub jego usunięcia ze Strony Internetowej, jeżeli Sprzedawca Zewnętrzny stwierdzi, że dany Komentarz:
  • narusza przepisy lub regulacje prawne 
  • narusza porządek publiczny lub przyzwoitość
  • dotyczy wyłącznie produktu
  • nie jest związany z danym Sprzedawcą Zewnętrznym
  • zawiera dane personalne osoby trzeciej
  • zawiera URL lub reklamę
  • jest fałszywy

Artykuł 8 – Zamknięcie konta i funkcji Strony Internetowej

  1. vidaXL zastrzega sobie prawo do odmowy Użytkownikowi zamknięcia Konta jednostronnie, jeżeli istnieje ku temu powód, na przykład w przypadku:
  • nieautoryzowanego użycia lub nadużycia Strony Internetowej i/lub Konta 
  • nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu lub Regulaminu Aukcji
  • nieprzestrzeganie umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a vidaXL i/lub Sprzedawcą/-ami Zewnętrznym/-mi

2. Ponadto vidaXL ma prawo ograniczyć, uniemożliwić lub unieważnić niektóre możliwe użycie Konta lub tymczasowo zablokować Konto w przypadkach takich, jak opisane w Artykule 8 punkt 
3. W każdej chwili vidaXL zastrzega sobie prawo do wyłączenia niektórych funkcji Strony Internetowej lub ich zmian.

Artykuł 9 – Polityka prywatności i dane osobowe

  1. Dane osobowe przekazane przez Użytkownika do vidaXL, takie jak jego lub jej imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, są przetwarzane przez vidaXL w plikach, które są własnością vidaXL. Informacje te będą wykorzystane przez vidaXL do zarządzania Kontami i Aukcjami, realizowania zamówień, dostaw, fakturowania oraz możliwych mediacji w sporach pomiędzy Użytkownikami a Sprzedawcami Zewnętrznymi.
  2. W każdej chwili Użytkownik ma prawo do dostępu, zmiany lub uzupełnienia jego lub jej danych osobowych poprzez zalogowanie się na jego lub jej Konto.
  3. Zgodnie z zasadą vidaXL nie udostępni danych osobowych do jednostek zewnętrznych, chyba że jest to wymagane w celu wypełnienia umowy zawartej z Użytkownikiem. vidaXL przekaże, na przykład, imię i nazwisko Użytkownika, jego lub jej adres e-mail i numer telefonu Sprzedawcy Zewnętrznemu, o ile jest to wymagane do wypełnienia umowy zakupu pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą Zewnętrznym. Komunikacja pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą Zewnętrznym prowadzona jest przez aplikację wiadomości e-mail na vidaXL. Komunikacja jest przechowywana na serwerach vidaXL i może być użyta przez vidaXL w celu: 
  • wsparcia Użytkownika i/lub Sprzedawcy Zewnętrznego w przypadku pytań i/lub kwestii spornych
  • sprawdzenia, czy Sprzedawca Zewnętrzny spełnił oczekiwania Użytkownika
  • analizy procesu usprawnienia

4. Strona Internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pliki te są używane, by np. zapamiętać wprowadzone dane logowania. Ponadto pliki cookies są używane na Stronie Internetowej.
5. Użytkownik może ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, żeby nie przyjmowała plików cookies podczas odwiedzania Strony Internetowej. W tym przypadku możliwe jest jednak, że Użytkownik nie będzie mógł w pełni korzystać ze wszystkich funkcji Strony Internetowej lub jej lub jego dostęp do części Strony i/lub konta będzie ograniczony.

6. vidaXL zastrzega sobie prawo do zachowania informacji dotyczących działań osób odwiedzających Stronę (między innymi używany adres IP), o ile pojawia się podejrzenie nieautoryzowanego użycia lub nadużycia Strony z Konta Użytkownika.
7. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących użycia danych osobowych Użytkownika oraz plików cookies na Stronie Internetowej, prosimy o odniesienie się do Polityki Prywatności vidaXL, którą można znaleźć na Stronie Internetowej.

Artykuł 10 – Własność intelektualna oraz dane jednostek zewnętrznych

  1. O ile nie sprecyzowano inaczej, wszystkie prawa, łącznie z prawem autorskim oraz inne prawa własności intelektualnej dotyczące informacji podanych na Stronie Internetowej lub Strony Internetowej są zastrzeżone dla vidaXL i nie należą do jednostek zewnętrznych/posiadaczy licencji, którym zostałyby udostępnione.
  2. Użytkownik ma prawo do skonsultowania informacji podanych na Stronie Internetowej oraz Strony Internetowej oraz kopiowania ich na użytek własny, na przykład przez drukowanie lub zapisanie ich. Każde inne użycie, na przykład zapisywanie lub kopiowanie (części) Strony Internetowej na odrębnej stronie internetowej lub tworzenie połączeń lub hiperłączy do (części) Strony jest niedozwolone bez wyraźnego, pisemnego pozwolenia vidaXL.
  3. Informacje na Stronie Internetowej są częściowo dostarczane przez jednostki zewnętrzne, takie jak Sprzedawcy Zewnętrzni lub inni Użytkownicy (w przypadku Komentarzy). vidaXL nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z niepoprawnych, niekompletnych lub nieprawdziwych informacji umieszczonych przez jednostki zewnętrzne na Stronie.
  4. Strona Internetowa może zawierać linki do zewnętrznych stron internetowych. vidaXL nie ponosi odpowiedzialności za użycie zawartości stron, do których odnoszą się linki na Stronie, lub które umieszczają linki do Strony.

Artykuł 11 - Odpowiedzialność

  1. Użytkownik uznaje, że w przypadku zamówienia od Sprzedawcy Zewnętrznego, umowa zakupu jest zawierana pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą Zewnętrznym, a vidaXL nie jest ani nie będzie stroną w tej umowie.
  2. vidaXL nie jest zobligowana do weryfikowania i oceny jakości, ilości ani wydajności produktów oferowanych przez Sprzedawców Zewnętrznych na Stronie Internetowej i nie może ponosić żadnej odpowiedzialności za szkody wynikające z faktu, że takie informacje okazały się niepoprawne, niekompletne lub nieprawdziwe.
  3. vidaXL jest odpowiedzialna za szkody niezwiązane z tymi informacjami, odpowiedzialność ta jest ograniczona do ceny zakupu danego produktu, jaka została przekazana na rachunku/fakturze przez Sprzedawcę Zewnętrznego Użytkownikowi w każdym przypadku.
  4. Odpowiedzialność vidaXL, niezależnie od natury jej pochodzenia, jest ograniczona do kwoty rekompensaty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej vidaXL w danym przypadku.

Artykuł 12 – Postanowienia końcowe

  1. Jeżeli jeden lub więcej z punktów niniejszego Regulaminu nie może być w dalszym ciągu obowiązujący, ważny lub egzekwowany, pozostałe punkty pozostaną w pełni ważne. W takim przypadku vidaXL zamieni wspomniane punkty na nowe, określone przez vidaXL i będące najbardziej zgodne ze znaczeniem wspomnianych punktów, jak to możliwe.
  2. Przy korzystaniu ze Strony Internetowej, Konta oraz niniejszego Regulaminu, ma zastosowanie prawo Polskie.

Załącznik(i)

Regulamin

Polityka prywatności i plików cookie

Polityka zwrotów

Regulamin aukcji