Jak wybrać odpowiednie meble biurowe
To dość zaskakujące, że ludzie postrzegają takie rzeczy jak meble biurowe jako mało istotne. Biorąc pod uwagę, że codziennie używasz tych mebli, mają ogromny wpływ na Twoje samopoczucie i wydajność. Siedzenie przy niewłaściwym biurku może powodować problemy z szyją, plecami i dłonią, zmuszając Cię do pracy w nienaturalnej pozycji.
Ponadto spędzanie 8 – 10 godzin dziennie w pracy może być dość męczące, jeśli nie masz odpowiednich mebli biurowych. Niezależnie od tego, czy pracujesz w domu, czy w biurze, znalezienie odpowiednich mebli do miejsca pracy powinno być Twoim najważniejszym priorytetem.
W vidaXL oferujemy duży wybór mebli biurowych pasujących do przestrzeni roboczej. Nasza kolekcja obejmuje wysokiej jakości meble biurowe w szerokiej gamie kształtów, rozmiarów, materiałów i kolorów. Przejrzyj naszą kolekcję, aby znaleźć idealne meble do swojej przestrzeni biurowej.
Różne rodzaje mebli biurowych
Istnieje kilka różnych typów mebli, najczęściej są to biurka i krzesła. Możesz wybierać spośród różnych wzorów w zależności od typu obszaru roboczego, który chcesz stworzyć. Oto najpopularniejsze rodzaje mebli, które możesz wybrać do swojego biura.
Biurka
Biurko jest jednym z najpopularniejszych rodzajów mebli biurowych. Stanowi ono miejsce pracy dla każdego obszaru roboczego, zapewniając potrzebną przestrzeń do pisania, sprawdzania i przetwarzania informacji. Biurko może również służyć do przechowywania akcesoriów biurowych oraz przestrzeni na różne urządzenia. Biurka dostępne są w różnych stylach i rozmiarach. Oto trzy najpopularniejsze rodzaje.
- Sekretarzyk: mniejsze i proste, to biurko ma płaską powierzchnię z otwartą przestrzenią pod spodem. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób, które potrzebują miejsca do pisania, korzystania z komputera lub nauki.
- Biurko komputerowe: zaprojektowane dla klasycznego użytkownika biurka, biurko komputerowe jest duże i posiada półki lub dodatkowe przestrzenie na akcesoria komputerowe, takie jak klawiatury i inny osprzęt.
- Biurko dyrektorskie: większe niż przeciętne biurka, biurko dyrektorskie nadaje się dla osób, które potrzebują dużej powierzchni i sporej ilości miejsca do przechowywania. Jego konstrukcja wnosi do przestrzeni poczucie profesjonalizmu i statusu. Biurka te można znaleźć w różnych kształtach, w tym w kształcie litery L, w kształcie prostokąta i w kształcie litery U.
Krzesła biurowe
Krzesło biurowe, na którym siedzisz, jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze, niż biurko, z którego korzystasz. Większość krzeseł znajdujących się w biurach nie jest idealna do długotrwałego użytkowania, często brakuje im regulowanej wysokości, podparcia lędźwiowego i regulowanych podłokietników. Spędzasz znaczną ilość czasu siedząc na krześle biurowym, więc wybór wygodnego jest bardzo ważny. Oto najpopularniejsze rodzaje krzeseł biurowych.
- Fotele biurowe: idealne do szerokiej gamy ustawień, fotele biurowe są dostępne w wielu stylach. Te krzesła biurowe mają prostą konstrukcję i często zapewniają wystarczające podparcie pleców.
- Ergonomiczne krzesła: ergonomiczne krzesła, zaprojektowane z myślą o naturalnym ułożeniu ciała, zyskały w ostatnich latach dużą popularność. Poprawiają krążenie krwi, postawę i zapobiegają bólom pleców.
- Krzesła dyrektorskie: te krzesła biurowe są droższe niż inne typy. Zapewniają lepszy komfort. Większość z nich posiada wszystkie cechy ergonomicznych krzeseł.
Stoły biurowe
Większość biur ma co najmniej jeden lub dwa stoły. Jednak podczas gdy każde biurko może służyć jako stół, nie każdy stół można wykorzystać jako biurko. Stoły biurowe są przydatne w sortowaniu poczty, tymczasowym przechowywaniu dokumentów, eksponowaniu przedmiotów, organizowaniu spotkań itp.
Zazwyczaj są lekkie i nie mają żadnych schowków, takich jak półki i szuflady. Stół biurowy może służyć również kilku osobom - na ogół nie jest z nikim powiązany. Świetnie sprawdzają się na środku pomieszczenia, w przeciwieństwie do biurek, które w zależności od modelu lepiej sprawdzają się postawione pod ścianą.
Szafy na akta
Mimo że technologia ułatwiła przechowywanie danych w zdigitalizowanej formie, szafki na dokumenty nadal odgrywają kluczową rolę w przechowywaniu i porządkowaniu dokumentów w nowoczesnym biurze. Niezależnie od tego, czy jest to mała, czy duża firma, szafy na dokumenty zapewniają niezbędne rozwiązania do przechowywania danych w każdym miejscu pracy.
Dostępne są w różnych kształtach, rozmiarach i stylach dostosowanych do Twoich potrzeb. Różne typy szafek na dokumenty obejmują szafki boczne, pionowe, mobilne i otwarte szafki na dokumenty. Przy wyborze szafki na akta należy wziąć pod uwagę rozmiar dokumentów, które mają być w niej przechowywane, oraz miejsce, którego potrzebujesz.
Z jakiego materiału meble biurowe wybrać
Doskonałe meble biurowe wyróżniają się materiałem zastosowanym w ich konstrukcji. Na trwałość mebli ma wpływ jakość użytych materiałów.
Niestety, wiele osób nie ma wystarczającej wiedzy o materiałach, której potrzebują przy zakupie mebli biurowych w Wielkiej Brytanii. Do najczęściej stosowanych materiałów należą drewno, metal, polipropylen, MDF i melamina. Przyjrzyjmy się bliżej tym materiałom, aby lepiej zrozumieć ich zalety i wady.
Drewno
Solidne, trwałe i naturalnie piękne, drewno jest jednym z najpopularniejszych materiałów do produkcji mebli. Drewno jest również łatwe w czyszczeniu i utrzymaniu, dzięki czemu jest doskonałym wyborem do przestrzeni biznesowych. Meble biurowe można kupować online wybierając różne rodzaje drewna, w zależności od osobistych preferencji, typu biura i budżetu. Tek jest jednym z najpopularniejszych rodzajów drewna. Jest preferowany ze względu na swoją odporność, trwałość i wytrzymałość. Jego włókna ma wysoką zawartość oleju, który chroni drewno przed ekstremalną wilgotnością i promieniami UV.
Metal
Praktycznie niełamliwy i trwały, metal jest materiałem powszechnie wykorzystanym w produkcji mebli. Większość mebli biurowych łączy w swojej konstrukcji metal i inne materiały. Najczęściej stosowanymi metalami są stal i aluminium. Stal jest solidna i najtrwalsza ze wszystkich rodzajów materiałów, ale może być również ciężka. Z drugiej strony aluminium jest lżejsze ale i podatne na wgniecenia. Jeśli musisz wybrać między nimi, rozważ niezawodność stali i wygodę aluminium.
Polipropylen
Polipropylen to kolejny popularny materiał wykorzystywany do produkcji mebli biurowych. Jest to rodzaj plastiku, który ułatwia przestawianie mebli, zachowując jednocześnie wytrzymałość, trwałość i uniwersalność. Meble biurowe wykonane z tego materiału są mocne, wytrzymałe, wygodne i bardzo ekologiczne. Wytrzymają też naprawdę sporo zanim się zniszczą.
MDF
MDF jest doskonałą alternatywą dla litego drewna. Ma tradycyjny wygląd drewna, ale to niskobudżetowa, mniej wytrzymała opcja. Pozostaje jednak bardzo popularnym wyborem wśród osób poszukujących mebli do swojego biura. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych materiałów na rynku meblowym. Jedną z głównych zalet produkcji MDF jest to, że zapewnia zrównoważone wykorzystanie drewna poprzez wykorzystanie resztek powstałych w wyniku cięcia.
Miękkie materiały
Większość mebli biurowych jest zbudowanych z wykorzystaniem miękkich materiałów zapewniających dodatkowy komfort i styl. Tapicerka, siatka i filc to najczęściej spotykane miękkie materiały. Siatka oferuje idealne połączenie funkcjonalności i mody w fotelu biurowym, tworząc oddychające oparcie, który jest idealny dla gości lub krzeseł do zadań specjalnych. Tapicerka jest doskonałym wyborem dla firmowych mebli biurowych, ponieważ są one dostępne wykonane z różnych materiałów. Filc jest materiałem rzadziej spotykanym, ale stosuje się go głównie w płytach akustycznych lub meblach tapicerowanych. Można również znaleźć opcje wykonane ze sztucznej skóry.
Jakich mebli potrzebujesz do swojego biura?
Twoje biuro jest miejscem, gdzie odbywa się cała praca. Jeśli nie masz odpowiednich mebli, w tym biurek, krzeseł i mebli do przechowywania, Twoja firma będzie miała trudności w sprawnym funkcjonowaniu. Oto wskazówki, które pomogą Ci zdecydować, które meble będą pasować do Ciebie i Twojego miejsca pracy.
Rozważ swoje potrzeby
Najpierw określ funkcję swojego biura i rodzaj mebli, których potrzebujesz, aby osiągnąć swoje cele. Odpowiedni design mebli poprawi nastrój, zmniejszy stres i zwiększy produktywność. Będziesz potrzebować różnych mebli w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Biura, które wymagają dużo miejsca do przechowywania, potrzebują szafek na dokumenty. Unikaj wybierania mebli biurowych tylko dlatego, że podoba Ci się ich wygląd lub kolor. Jeśli to możliwe, wybierz meble, które pasują do Twojego stylu pracy lub rodzaju działalności. Gdy skończysz z podstawami, możesz przejść do innych szczegółów.
Określ układ swojego obszaru roboczego
Musisz również określić wielkość swojej przestrzeni biurowej, aby meble, które wybierzesz, pasowały idealnie. Należy również wziąć pod uwagę lokalizację gniazdek elektrycznych i okien. Wszystkie te szczegóły wpływają na wybór mebli.
Zacznij od biurka i krzesła
Biurka i krzesła to podstawowe meble biurowe. Dają one przestrzeń potrzebną do wykonywania codziennych zadań. Zwykle pracownik spędza większość czasu siedząc za biurkiem. Możesz również ulepszyć swoje tradycyjne siedzisko wybierając ergonomiczne krzesło biurowe dla dodatkowego komfortu, zwłaszcza jeśli regularnie doświadczasz bólu pleców.
Komfort jest kluczowy
Biorąc pod uwagę liczbę godzin pracy w ciągu dnia, niezbędny jest komfort. Znalezienie biurka, które pasuje do Ciebie, to świetny sposób, aby zapewnić Ci wygodę przez cały dzień. Ponadto najlepsze meble do Twojego biura wykraczają poza komfort i estetykę. Wybierając dobrej jakości materiały można zaoszczędzić pieniądze na przyszłych naprawach i wymianach.
Jak dbać o meble biurowe
Dbanie o meble biurowe jest ważne, aby pozostały w doskonałym stanie i służyły dłużej. Oto kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę.
- Regularnie czyść meble wilgotną szmatką
- Staraj się nie umieszczać mebli biurowych w pobliżu okna, aby zapobiec uszkodzeniu materiału i koloru przez słońce
- Upewnij się, że biurko, krzesło lub szafka na dokumenty są wystarczająco stabilne przed użyciem
- Unikaj stawiania mebli biurowych jeden na drugim. Spowoduje to uszkodzenie materiałów i niestabilność mebli.
Chcesz odświeżyć swój obszar roboczy? Przejrzyj naszą kolekcję najlepszych mebli biurowych.